Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Aktualności

Szkolenie on-line „Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce”

W dniach 26-27 stycznia 2021 r. odbyło się szkolenie on-line „Wdrożenie systemu POL-on w ramach nowej ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce”. Jedna część prezentacji poświęcona była aplikacji SEDN. Dla wszystkich zainteresowanych udostępniamy materiały poszkoleniowe oraz zapis wideo całego wydarzenia.

Podczas szkolenia uczestnicy mogli zadawać pytania, na które twórcy SEDN oraz MEiN udzielali odpowiedzi. Lista pytań i odpowiedzi dotyczących SEDN znajduje się w bloku tematycznym „SEDN dla pracowników jednostek” na dedykowanej podstronie. Kliknij tutaj, aby wyświetlić stronę.

Materiały ze szkolenia dostępne są tutaj.

Nagranie wideo z całości szkolenia znajduje się na kanale YouTube OPI PIB.

Nowa wersja SEDN DEMO v0.0.1

Informujemy, że SEDN na środowisku DEMO został zaktualizowany do wersji 0.0.1 w dniu 21.01.2021 Zmiany jakie wprowadzono znajdują się na liście poniżej.

  1. Poprawiono błąd przy zaliczeniu do N za 2017 mimo spełnienia warunków.
  2. Poprawiono wyliczenie maksymalnej liczby monografii.
  3. Poprawiono Modyfikator na drugą dyscyplinę pokazuje +1 mimo braku drugiej dyscypliny.
  4. Naprawiono brak parametru Liczba zaraportowanych redakcji naukowych w imporcie na Karcie oceny.
  5. Naprawiono błąd nie naliczania sankcji dla przypadku braku osiągnięć.
  6. Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie duplikatów publikacji pomimo prawidłowych danych w PBN.
  7. Wprowadzono wersjonowania systemu – na dole strony głównej wyświetlana jest wersja z datą jej wdrożenia.
  8. Naprawiono błąd powodujący ukrywanie komunikatów systemowych po zmianie języka.
  9. Zoptymalizowano funkcję importu użytkowników oraz opis tej funkcji.
  10. Zmiana treści komunikatu przy resecie hasła.
  11. Naprawiono błąd powodujący tratę kontekstu przy zmianie kontekstu.
  12. Naprawiono błąd 500 występujący podczas odświeżania strony.
  13. Wyeliminowano błąd 500 występujący przy zmianie kontekstu.
  14. Wyeliminowano błąd przy odświeżaniu strony na profilu zablokowanego użytkownika.
  15. Utworzenie modułu do wersjonowania systemu – na dole strony głównej wyświetlana jest wersja z datą jej wdrożenia.
  16. Poprawiono widoczność adresów email dla użytkowników Helpdesku.
  17. Naprawiono błąd w module zarządzania użytkownikami w przeglądarce Edge.
  18. Dostosowanie nazw ról do nowej nazwy Ministerstwa.
  19. Naprawiono błąd związany ze statusem „w budowie” w pobranych zestawieniach w module KI.
  20. Zmieniono nazwę kolumny „Tytuł” w osiągnieciach KI.
  21. Naprawiono sortowanie osiągnięć KI po rodzaju.
  22. Naprawiono błąd w dostępie do modułu KI oraz osób w ewaluacji z przeglądarki Edge.
  23. Poprawiono drobne literówki.
  24. Poprawiono zakres dat w filtrach na liście KI.
  25. Usunięto zbędną zakładkę „Osiągniecia zakwalifikowane do ewaluacji”.
  26. Dodano poprawkę na liczbę dyscyplin, które biorą udział w ewaluacji na liście dziedzin w Podmiocie oraz w Karcie oceny.
  27. Naprawiono obsługę wyświetlania listy dyscyplin za pomocą klawiatury.
  28. Naprawiono błąd wynikający z gubionego tokena.
  29. Naprawiono problem z przejściem w szczegóły osoby posiadającej alert 8.
  30. Naprawiono błąd powodujący brak listy osób w ewaluacji w kontekście MEiN.
  31. Wprowadzono zmianę polegającą na zwinięciu dyscyplin jeśli jest ich więcej niż 1 w szczegółach osoby.
  32. Naprawiono filtrowanie listy osób po dyscyplinie.
  33. Naprawiono błąd nieprawidłowego odświeżania się sesji użytkownikach podczas pracy w systemie.
  34. Naprawiono długie ładowanie się listy osób.
  35. Naprawiono błąd powodujący ukrywanie przycisków w profilu.
  36. Naprawiono błędy związane z połączeniem konta SEDN z MCL.
  37. Zmieniono logo Ministerstwa.
  38. Dodano odnośnik na stronie głównej do listy aktualności systemu.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Wszystkie wersje SEDN opisane są tutaj.

Grafika: iStock by Getty Images

Aktualizacja SEDN Demo 11.01.2021

System SEDN w wersji DEMO został zaktualizowany w następującym zakresie:

  1. poprawa liczenia ciągłości zatrudnienia pracownika w przypadku zmiany umowy (szczegóły osoby w ewaluacji),
  2. naprawa nieznanego błędu przy próbie wyświetlenia listy Osób w ewaluacji.
  3. naprawa wyświetlania duplikatów publikacji.

Prosimy pamiętać, aby odświeżyć okno przeglądarki po aktualizacji systemu (zalecamy naciśnięcie klawiszy klawiatury CTRL+F5 lub dla CMD+R).

Grafika: iStock by Getty Images

Szkolenie SEDN 09.11.2020r „Nowa aplikacja ekosystemu POL-on”

Szanowni Państwo,

specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy szkolenie prezentujące pierwszą odsłonę aplikacji SEDN – jej funkcjonalności i zakresu danych. Ważne jest dla nas to, aby aplikacja była przyjazna użytkownikowi.

Szkolenie odbędzie się w dniu 9 listopada 2020 roku o godzinie 10:00 i potrwa ok. 4 godzin. Przewidziany jest limit miejsc, jednak po zakończeniu szkolenia nagranie zostanie udostępnione na kanale YouTube OPI PIB.

Więcej informacji, w tym aktualny program szkolenia oraz formularz zgłoszeniowy znajduje się na stronie Szkolenia OPI PIB.

Co oznacza wersja demo?

Przez najbliższy rok SEDN będzie dostępny w wersji demo. Co to oznacza ? Między innymi to, że :

  • konta użytkowników, które powstaną w wersji demo będą przeniesione na środowisko produkcyjne (styczeń 2022)
  • przez ten czas aplikacja będzie pracować na aktualnych danych pochodzących z głównej aplikacji POL-on i PBN. Aktualizacja danych nie będzie tak częsta jak na docelowym środowisku produkcyjnym.
  • zakres funkcjonalności będzie sukcesywnie poszerzany
  • będzie można symulować w SEDN dobór osiągnięć do zestawienia najbardziej optymalnego zestawienia danych ewaluowanych.

SEDN w wersji demo

Szanowni Państwo,

udostępniamy Państwu wersję demonstracyjną aplikacji SEDN (https://sedn-demo.opi.org.pl/) –
narzędzia do obsługi procesu ewaluacji jakości działalności naukowej podmiotów.

Aplikacja SEDN jest częścią Zintegrowanego Systemu Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on. Pierwszymi jej użytkownikami będą Administratorzy podmiotów ewaluowanych, którzy posiadają role administratorskie w systemie POL-on (Inst_Adm, Inst_Nauk_Adm). Dzięki temu już teraz będą mieć możliwość zakładania kont kolejnym użytkownikom aplikacji i nadawania im ról Kierowników, Koordynatorów i Obserwatorów zgodnie z ich uprawnieniami. Podczas nadawania ról należy zwrócić szczególną uwagę na uprawnienia do przetwarzania danych osobowych pracowników podmiotów, które będą dostępne dla wszystkich instytucjonalnych użytkowników SEDN. Odpowiedzialność zweryfikowania uprawnień należy do Administratorów podmiotu. Szczegóły znajdują się w zakładce Role i Uprawnienia.

W systemie widoczne są dane produkcyjne z systemu POL-on, w tym z aplikacji PBN według stanu na 9 grudnia 2020 r. Kolejne aktualizacje będziemy wprowadzać w nieregularnych odstępach czasu; docelowo – co dobę. Będziemy informować o tym na stronie internetowej, w zakładce Aktualności SEDN.

Do stycznia 2022 r. wersja demonstracyjna aplikacji SEDN będzie sukcesywnie rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Wtedy również oddamy w Państwa ręce wersję produkcyjną aplikacji. Zachęcamy Państwa do śledzenia strony Centrum Pomocy SEDN. W przypadku pytań technicznych, wątpliwości oraz sugestii co do kierunku rozwoju aplikacji SEDN prosimy o kontakt z Helpdesk OPI PIB.