Przejdź do treści Przejdź do głównej nawigacji Przejdź do stopki

Pomoc SEDN (Helpdesk)

Helpdesk OPI PIB jest wspólnym systemem wsparcia użytkowników dla wielu aplikacji wytwarzanych w OPI PIB. Jeśli już korzystałeś z Helpedsku zgłaszając uwagę w innym systemie OPI PIB, to najprawdopodobniej posiadasz już konto w Helpdesku.

Logowanie do Helpdesku SEDN może nastąpić na 2 sposoby:

1. Automatycznie – jeśli jesteś zalogowany w SEDN. Analogicznie jest w przypadku zalogowania do innych systemów OPI PIB.

Aby wysłać zgłoszenie kliknij w przycisk „Pomoc”, znajdujący się na górnej belce SEDN.

Jest to domyślny sposób pisania zgłoszeń.  W momencie gdy użytkownik jest zalogowany do SEDN i rozpoczyna pisanie zgłoszenia używając przycisku „Pomoc” do treści zgłoszenia jest automatyczna dodawana informacja o nadawcy (jakie role, w jakiej instytucji ma nadane w SEDN).

Te dodatkowe informacje o nadawcy są niezbędne dla osoby obsługującej zgłoszenie (operatora Helpdesku), aby mogła wyczerpująco odpowiedzieć i udzielić szczegółowych informacji np. o danych osobowych do których mają dostęp tylko użytkownicy z określonymi rolami w SEDN. Jeśli zgłoszenie będzie wysłane przez niezalogowanego (w SEDN) użytkownika to odpowiedz będzie ogólna i może nie wyczerpywać tematu.

Przy pierwszym użyciu nowego Helpdesku, system poprosi cię o zaakceptowanie regulaminu. Opcjonalnie możesz również nadać sobie hasło, nie jest ono konieczne do poprawnego działania Helpdesku.

2. Za pomocą przycisku „Zaloguj przez e-mail” – jeśli chcesz wysłać jednorazowe zgłoszenie bo masz problem z zalogowaniem się do SEDN lub innego systemu.

W tym celu przejdź na stronę: https://lil-helpdesk.opi.org.pl/#/login i wybierz właściwy przycisk.

Wpisz swój e-mail, a następnie kliknij w przycisk „Zaloguj”.

Na twoją skrzynkę mailową przyjdzie wiadomość z linkiem, dzięki któremu się zalogujesz.

Po otwarciu maila – kliknij w przycisk „Przejdź do systemu” lub w aktywny link , który przeniesie cię do systemu.

Pamiętaj!

Ważność linku jest ograniczona czasowo i wynosi 10 minut.

Po zalogowaniu do Helpdesku możesz:

  1. Napisać nowe zgłoszenie za pomocą przycisku „Nowe zgłoszenie”,
  2. Przejść do „Listy zgłoszeń” i wyświetlić listę wszystkich swoich zgłoszeń,
  3. Wyszukać zgłoszenie korzystając z zaawansowanych filtrów lub wyszukiwarki,
  4. Edytować swój profil.

Nowe zgłoszenie

Aby napisać nowe zgłoszenie kliknij w przycisk „Nowe zgłoszenie” znajdujące się w manu na belce górnej ekranu. Następnie wypełnij formatkę zgłoszenia:

  1. Wybierz charakter zgłoszenia (merytoryczne. techniczne),
  2. Wskaż swoją rolę w systemie (profil),
  3. Napisz czego konkretnie dotyczy zgłoszenie,
  4. Opisz problem,
  5. Opcjonalnie załącz zrzut ekranu lub plik obrazujący treść zgłoszenia,
  6. Kliknij w „Wyślij zgłoszenie”

Powiązane Artykuły