Pomoc SEDN (Helpdesk)
Logowanie do Helpdesku SEDN może nastąpić na 2 sposoby:
1. Automatycznie – jeśli jesteś zalogowany w SEDN. Analogicznie jest w przypadku zalogowania do innych systemów OPI PIB.
Aby wysłać zgłoszenie kliknij w przycisk „Pomoc”, znajdujący się na górnej belce SEDN.
Jest to domyślny sposób pisania zgłoszeń. W momencie gdy użytkownik jest zalogowany do SEDN i rozpoczyna pisanie zgłoszenia używając przycisku „Pomoc” do treści zgłoszenia jest automatyczna dodawana informacja o nadawcy (jakie role, w jakiej instytucji ma nadane w SEDN).
Te dodatkowe informacje o nadawcy są niezbędne dla osoby obsługującej zgłoszenie (operatora Helpdesku), aby mogła wyczerpująco odpowiedzieć i udzielić szczegółowych informacji np. o danych osobowych do których mają dostęp tylko użytkownicy z określonymi rolami w SEDN. Jeśli zgłoszenie będzie wysłane przez niezalogowanego (w SEDN) użytkownika to odpowiedz będzie ogólna i może nie wyczerpywać tematu.
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/12/HD-w-SEDN-1024x484.png)
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-14h51-34-1024x589.png)
2. Za pomocą przycisku „Zaloguj przez e-mail” – jeśli chcesz wysłać jednorazowe zgłoszenie bo masz problem z zalogowaniem się do SEDN lub innego systemu.
W tym celu przejdź na stronę: https://lil-helpdesk.opi.org.pl/#/login i wybierz właściwy przycisk.
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-14h57-20-1024x577.png)
Wpisz swój e-mail, a następnie kliknij w przycisk „Zaloguj”.
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-14h59-34-1024x587.png)
Na twoją skrzynkę mailową przyjdzie wiadomość z linkiem, dzięki któremu się zalogujesz.
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-15h10-16-1024x574.png)
Po otwarciu maila – kliknij w przycisk „Przejdź do systemu” lub w aktywny link , który przeniesie cię do systemu.
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-15h00-28-1024x733.png)
Po zalogowaniu do Helpdesku możesz:
- Napisać nowe zgłoszenie za pomocą przycisku „Nowe zgłoszenie”,
- Przejść do „Listy zgłoszeń” i wyświetlić listę wszystkich swoich zgłoszeń,
- Wyszukać zgłoszenie korzystając z zaawansowanych filtrów lub wyszukiwarki,
- Edytować swój profil.
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-15h06-01-1024x517.png)
Nowe zgłoszenie
Aby napisać nowe zgłoszenie kliknij w przycisk „Nowe zgłoszenie” znajdujące się w manu na belce górnej ekranu. Następnie wypełnij formatkę zgłoszenia:
- Wybierz charakter zgłoszenia (merytoryczne. techniczne),
- Wskaż swoją rolę w systemie (profil),
- Napisz czego konkretnie dotyczy zgłoszenie,
- Opisz problem,
- Opcjonalnie załącz zrzut ekranu lub plik obrazujący treść zgłoszenia,
- Kliknij w „Wyślij zgłoszenie”
![](https://sedn-cp.opi.org.pl/wp-content/uploads/2020/09/2020-09-17-15h09-44-1024x595.png)